مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
۰ نفر

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم گفت: امسال در قم پروانه شکار برای پرندگان خشک زی فقط برای روز جمعه صادر شده است.

شکار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمدرضا عابدی مقدم اظهارکرد: در یک ماه گذشته با ۵ شکارچی غیرمجاز در استان قم برخورد شده است که یا دارای پروانه شکار نبودند یا اینکه گونه‌های هدایت شده را شکار کرده بودند.

وی افزود: ۲ پاسگاه محیط بانی ثابت و یک پاسگاه سیار در استان قم دایر است و پاسگاه‌های محیط بانی در مناطق شکار ممنوع استان قرار دارند و گشت‌های سیار نیز در نقاط مختلف به صورت ۲۴ ساعته گشت زنی دارند. همچنین امسال پروانه شکار برای پرندگان خشک زی از جمله کبک، کیهو، کبوتر چاهی و فاخته و فقط برای روز جمعه صادر شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم ادامه داد: مجوز شکار به مدت ۲ ماه از تاریخ ۱۰ آذرماه تا ۱۰ بهمن ماه صادر شده و شکار در مناطقی از جمله قاهان، کهندان، کهک، تالاب حوض سلطان و پلنگ دره و برای حفاظت از پرندگان آبزی مهاجر، شکار در تالاب مره و بهشت معصومه نیز ممنوع است.

عابدی مقدم تصریح کرد: دفترچه شناسایی شکارچی به مدت ۳ سال اعتبار دارد، پس از پایان اعتبار شکار، در صورتی که شکارچی جزو محرومین نبوده و ساکن قم باشد پروانه شکار تمدید می‌شود.

وی در خصوص برخورد با ماهیگیران مختلف افزود: فردی در رودخانه قمرود نزدیک به ۵۰۰ ماهی صید کرده بود که با وی برخورد شد. همچنین با توجه به کمبود منابع آبی در استان قم، پروانه ماهیگیری صادر نمی‌شود.

کد خبر 477483

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha